المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مدام بتركب ميكروباص يبقى لازم تقولنا ع إللى فيها .. !!!

sh2w2
2011/1/8, 10:26 AM
1الست التخينة اللي واخدة مكانين ودي بتلاقيها في كل ميكروباص ويبقي حظه وحش قوي اللي يركب جنبها بجد لانها بتكون كتلة لحم متوهجة وممكن دراعها يكون قد جسمكوياسلام بقي لو السواق ركب اربعات ورا تبقي
مجزرة..وافضل مكان ليها جنب القزاز بلاش تقعد في النص عشان النفس وكمية الاكسجين المستهلكة في هذه الصفيحة الميكروباصية هيقل.2وطي الكاسيت يا اسطيوده بيكون لما بسبب ديني او بسبب انه مصدع شوية وتعبان ومرهق من اليوم فمش فايق لام الاغاني اللي مشغلها السواق وطبعا بتكون اغاني عن الفقر والغلب والقرف بتاع الحياةعشان السواق يتمزج او بتكون اغاني عن المخدرات بانواعها او السكر ساعات يعني اكيد مش هيفتحلك سيلين ديون .3علي الكاسيت يا اسطي وده طبعا بيكون عايز يعلي عشان بيألس علي ذوق السواق ويقعد يضحك علي اغانيه الهبلة او انه فعلا بيحب هذا النوع المتسرطن من الاغاني او انه عايز يهيس مع هذه الاغاني بسوغالبا بيكون معاه شلة كبيرة في الميكروباص بيشتغلوا السواق ويقولوله "ذوقك عالي يا اسطي" ويرد يقول "الله يكرمك "4اسطورة الشاب ذو السماعات في الودان بيكون قاعد جنبك وحاطط السماعات في ودانه طول الطريق تقريبا وحتي ميسمعش اللي بينادي علي الاجرة اصلا الا اما حد يخبط عليه وبيشيل السماعات وهو مضايق جداكأنه بيقول للي جنبه "عايز ايه اخلص ! " واول مايدفع الاجرة يجري علي السماعات بسرعة "اديني الحقنة بسرعة ارجوك انا عايزة الجرعة "5الراجل العرقان بالقوي يا ابة يا ابة وده بيكون عرقان لوحده من غير ما الشمس تلمسه اصلا وكأن جسمه بيتحجج اصلا وكأنه هدية قرف للي جنبه بعتهاله الحر والدنيا مع بعضوتلاقي الفلوس ملزقة مطرح ايده عرق ومش هاكلمك بقي علي الريحة عشان لو بتاكل وانت بتقرا دلوقتي ولا حاجة6براحة شوية يا اسطي وبيكون متوتر طول الطريق من السرعة حتي ولو علي70 بس ويقعد يهز في رجله كأن هو اللي سايق وطول الطريق استر يا رب استر يا ربيخلي اللي جنبه يتشاهد اساسا ويقع يتهز مكانه كأنه لابس نظارات ثري دي وبيشوف فيلم ويوطي ويقوم وينزل ويطلع ويقرفك في عيشتك7بسرعة شوية يا اسطي وطبعا بيرد الاسطي عليه "هي الدنيا هتطير ؟ " وده بيكون متوتر جدا زي اللي فات بس بيبص في الساعة كل 3 دقايق بيكون ميعاده فاتاو محاضرته فاتت من فترة وهو قاعد علي اعصابه ومش طايق شخصية "براحة شوية يا اسطي"وغالبا ما يحدث الصراع الكوني بي شخصيتين "بالراحة شوية يا اسطي" و "بسرعة شوية يا اسطي "وتكون النتيجة ان الاسطي بيقفش علي الاتنين8راجل بيشتم في الحكومة وبيكون ماسك جرنان وتانيه مرتين كده ومركز علي مقالة معينة ويبدأ الحوار بضحكة سخرية وكلمة "شفت "ويديك صواريخ عن الحكومة بتاعتنا ويطلع عنيهم شتايم9الواد اللي عايز يتخانقده مجرد ما تبصله ممكن يقولك "ايه في حاجة ولا ايه ؟ اصلك بتبصلي يعني قوي "وده الاحسن تتجنبهبيفكرني بواحد صاحبي انا مش بطيقه هههههههههههههه10الراجل اللي في حالهوده بيقعد جنب الازاز دايما ويبص برة الميكروباصومالوش دعوة باللي جوة الا ساعة لم الاجرة11فيلسوف الميكروباص وده بيقعد جنب السواق يقعد يناقشه في مشاكل الحياة او يفتي في حاجات عن المرور والرخص والكمين وكدهواي قصص واي كلام بيتقال يا عم الحاج قدام واغلبها بتكون فشر واولها بيكون " انا قريبي لواء سابق وبيحكي ويقول ...."وكلام من النوع دهوأوعى تنسى تعرفنا على نفسك يعنى بقولنا أنت أنهي شخصيه فيهم . ؟فتكوا بالعافية