المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ضحية من ضحايا تامر حسنى قصه حقيقية 100فى الميا

diabian.sakr
2007/11/13, 12:38 AM
السلام عليكم

بصو يا احلى اعضاء

دى قصة بنت بتحكى قصتها مع تامر حسنى

القصه حقيقيه 100 فى الميا

القصه اهيه على لسان البنت نفسها

انا بنت مصريه ابتدت حكايتي مع تامر سنه 2002 اتعرفت عليه بالصدفه في الجامعه وكان قاعد علي بلاعه خضراء موجوده في ممر جيمي في كليه اداب عين شمس اللي في الجامعه عارفينها كويس وكان معاه الجيتار وكلمه في التانيه اتعرفنا وكان شريط تامر وشيرين يادوب نازل بقاله كام شهر المهم اتعرفنا وعرف انا مين وابويا بيشتغل ايه وعرف ان ابويا شغلني في مجله نص الدنيا واني زهقانه من الشغل هو سمع كلمه صحافه اتكهرب وانا مكنتش فاهمه حاجه المهم اخدنا موبايلات بعض وانا روحت البيت وقبل ما اركن عربيتي كان بيتصل يتطمن عليا وصلت ولا لسه طبعا انا استغربت جدا من الاسلوب لكن الموقف عدي واليوم عدي وبدا كل يوم مكالمات واسئله واخبار وطبعا كان ساعتها لو مشي في شارع زحمه محدش يعرفه الا اذا زعق وقال عليا النعمه انا بغني. المهم يوم ورا التاني انا اتعودت عليه وهو ما شاء الله عليه موهوب جدا في التسبيل وانه يمثل دور الانسان اللي مالهوش غيري وانه من غيري هيضيع وكلام من ده كتير وكان بيمثل الحنيه بجد وطبعا البنات عارفين ان نقطه ضعف اي بنت الحنان وهو ما شاء الله عليه مثلها معايا مضبوط
نقطه ضعف اي بنت الحنان وهو ما شاء الله عليه مثلها معايا مضبوط
المهم ابتدا يتكلم معايا عن ان الصحافه مش مدياله حقه وانه مظلوم وان الناس مهتميه بشيرين وهو لا وحتي المنتج نصر محروس بيهتم بشيرين وهو لا المهم انا طبعا قلتله انا في ظهرك يا حبيبي وكان اول مره يدخل مبني الاهرام في حياته كان معايا والاستاذ محمد منير الصحفي يشهد علي اللقاء ودخل مبني الاهرام وقعد مع محرري الصحف الفنيه في اغلب مطبوعات الاهرام وابتدا يتنشر له الصور والاخبار وكان اياميها ساكن في حاره عبد الباري شراب في منطقه فيصل محطه المطبعه وبعدها انا اشتغلت في جريده الشرق الاوسط اللندنيه وطبعا هو مات من الفرح لاقيت جرعه الحب والحنان زادت وانا طبعا حبيته جدا وكان كل همي انه يكون احسن مطرب في الشرق الاوسط ومره من المرات جالي يقولي الحقيني انا عندي مشكله مع صحفي اسمه سعدون الفشني في الجمهوريه انا جريت علي اصدقائي في الاهرام وواحد منهم كان يعرف الاستاذ سعدون واخدلنا ميعاد ورحت انا وتامر قابلناه وكان معانا هادي عادل اللي هو الفرده التانيه بتاعه تامر والمشكله اتحلت ساعتها وبعدها اتنقل تامر للخطوه التانيه انه لازم ييجي يطلبني من بابا لكن ابويا اول ما عرف اتجنن وكان هيطردني من البيت وقاللي كلمه واحده يابنتي انتي مش بتبصي في مرايه وبعدين ده مش بيستحمي والموضوع اتقفل المهم انا ثرت وعيطت وكسرت الدنيا المهم بابا قالي اخبطي دماغك في الحيط
المهم تامر اقنعني اني مفتحش الموضوع ده مع بابا تاني ولما ييجي الوقت المناسب هيكلمه هو لكن بابايا مسكتش واتصل بيه وفرج عليه امه لا اله الا الله وقاله يابني متخلينيش انسفك وانت قاعد في بيتك المهم تامر انقطع عني اسبوع وانا كنت هاتجنن لان بابا حبسني في البيت لحد ما اعقل المهم انا علشان اخرج اقنعت بابا ان تامر بالنسبالي زيه زي واحد صاحبي من النادي او من الجامعه المهم بعد اسبوع خرجت من البيت وطلعت طيران علي فيصل وهناك استقبلتني والدته مدام فاطمه ومعلومه صغيره عن امه انها بالريموت كنترول يقولها عاملي دي كويس تعاملها كويس يقولها اطردي فلانه تطرد فلانه المهم استقبلتني بالدموع علياو علي المحروس ابنها وان ليه الدنيا مش راضيه تديله اللي هو عايزه المهم انا قررت ان علشان بابا يوافق عليه لازم يبقي اهم مطرب في الدنيا المهم كل اللي ربنا قدرني عليه عملته معاه في الصحافه والتليفزيون وطبعا كان دايما اي برنامج يطلع فيه يدي للكنترول رقمي يتصلو بيا علشان اقعد اقول ان تامر ده مطرب العالم العربي الاوحد وكان قاللي قولي عليا في اتصال من دول ملك الاحساس وفضل ماسك فيها فتره وطبعا انا في الفتره دي كنت زي المعميه لاني فعلا انا كنت بحبه جدا المهم استمر الوضع ده مده وكان ساعتها بيستلف عربيتي لانه كان معاه فيات سيينا وانا كان معايا اوبل فيكترا وطبعا كان علي قلبي زي العسل المهم فات سنه علي الوضع ده وخلالها كنت بانزل انا وامه ندور علي شقه جديده غير القديمه ولاقينا فيلا الرحاب سوا ونقلنا العفش فيها سوا وعلي فكره اللي بيدخل بيت تامر(طبعا ده من الجواسيس اللي تامر بيبعتهم الموقع هنا ) هيلاقي علي ايده اليمين برواز كبير عليه ايه الكرسي وساعه مذهبه انا اللي جايباهم
المهم جيت في يوم غيرت عربيتي وطبعا طلعت من المعرض علي الرحاب علشان يكون هو اول وحد يشوفهاولما رحت هناك لاقيت عنده الفنانه الجديده وقتها (د . س . غ) ولما جه يعرفني عليها عرفها علي اني صحفيه وبس ورفض يذكر اي حاجه تانيه وكان بيكلمني بكروته كانه هيطردني المهم انا مشيت وبعدها حاولت اكلمه لمده اسبوع لحد ما رد عليا ووافق نتقابل انا كنت هاتجنن وعايزه افهم ايه اللي حصل المهم المقابله دي كانت 10 دقايق قاللي فيها انه محتاج حد في المرحله دي يقف جنبه ويرفعه لمرحله تانيه وانه مش قادر ينسي اهانه ابويا له وسابني ومشي وانا هتجنن المهم رحت لوالدته البيت وهو مكانش موجود امه لما فتحت الباب ولاقيتني قالتلي كلمه واحده ( هو انتي واخده ميعاد قبل ما تيجي)
حسبي الله عليهم للدرجه دي انا كنت لعبه في ايديهم ووسيله للشهره والنجوميه ومعرفه الصحافيين وطبعا انا سقت وانا مش شايفه ووصلت البيت وانا مش عارفه انا وصلت ازاي وبعدها ب 3 ايام دخلت المستشفي هي حاله انهيار تام وحسبي الله ونعم الوكيل فيهم انا بسببه حاولت الانتحار (اللهم اني استغفرك واتوب اليك) وسافرت المانيا للعلاج ورجعت بعد 5 شهور والحمد لله كنت احسن وربنا يخليلي بابا وماما اللي محسسونيش بغلطتي ومحدش فتح معايا الموضوع ده الا لما جالي عريس اللي هو جوزي الحالي
والحمد لله صارحته بكل حاجه والحمد لله طلع اصلا بيكرهه واتقابلنا مره انا وجوزي مع تامر من فتره واحمدك يارب ده كان اكبر اختبار ليا قدام نفسي لما بصيتله بصه احتقار واشفاق عليه لانه انسان مريض نفسي وربنا مسلط عليه نفسه وشفت نظره الحسره والاستغراب في عينيه لما شاف جوزي الله اكبر عليه طول وعرض زي القمر الظاهر انه كان فاكرني هافضل قتيله حبه وهواه للابد
وفي النهايه انا حبيت احط قصتي اللي اقسم بالله حقيقيه ميه في الميه وانا علي اتم استعداد اني لثبت للمشرفين فقط صدق القصه بالصور لكن اعذروني مش هاقدر انشرها علي العام وطبعا هتسالوني انا ليه لسه محتفظه بالصور هاقولكم ان امي اخفيتهم عني وانا مسافره للعلاج في المانيه لحد ما بالصدفه من كام شهر كنت في زياره ليها انا وجوزي ولاقيتهم في دولابها وكنت بفرجهم لجوزي وهو اللي صمم اننا ناخدهم معانا لانه واثق فيا اولا ولانه واثق من نفسه ثانيا ولان زي ما هو قاللي ان دي صفحه من حياتي وانتهت فيا فرحتي لو انا قطعت الصور وانت لسه محتفظه بالذكري
وفي النهايه اعتذر عن الاطاله وارجو منكم ان تدعو لي بالسعاده مع زوجي وان يرزقني بالذريه الصالحه يارب العالمين

هههههه بموت انا فى الفضايح

اى خدمة شوفوها وعاوز اسمع رأيكم
:roolleyes::roolleyes::roolleyes::roolleyes::roolleyes::roolleyes:

شيرى كوكو
2007/11/13, 1:22 AM
ونبى بلاش الشغل دا
اقولكم حاجة اللى مش لاقى حاجة يعملها
بيمسك فى سيرة الناس
ومن الواضح ان الحلوة اللى كاتبة القصة دا ولا تلاقيه واد وعامل نفسه بت
المهم يعنى شكله كدة
مقعد نفسا او عنده هطل مزمن
عشان كدة ألف قصة دى
وبعدين يعنى يااحمد ماهو مش معنى انك بتحب عمرو دياب
وغيرت اسمك بقا لـ ديابيان صقر والكلام دا
انك تفضل طول الوقت قاعد على النت بتدور على فضيحة لتامر حسنى بـــــــــــالذات
عارف والله وبجد لازم تاخد بالك من الحوار دا
ان مادام الناس ملهاش غير سيرة شخص معين دا اكبر دليل على نجاحه...
والعين مبتكرهش غير الاحسن منها

هى القصة ملهاش اى لازمة بس يلا مش مهم شكرا يا سيدى

مايا المصري
2007/11/13, 2:03 AM
ههههههههههه
ايه ده
هو مفيش فى البلد غير تامر حسنى ولا ايه
بجد انا حزينه
وبعدين لو الكلام ده حتى صح
ايه المشكله
بقت كوبري طلع عليه تامر حسنى هو يعنى محتاجهها فى ايه
وبعدين ما مليون شاب وفتاه كل يوم بيستغلو بعض
ولا كلهم بقو تامر
يا ريت نواجه سلبات بلدنا احسن
من التقطيع فى سرت الناس
اسفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
ده
رأيي

diabian.sakr
2007/11/13, 9:21 PM
ونبى بلاش الشغل دا
اقولكم حاجة اللى مش لاقى حاجة يعملها
بيمسك فى سيرة الناس
ومن الواضح ان الحلوة اللى كاتبة القصة دا ولا تلاقيه واد وعامل نفسه بت
المهم يعنى شكله كدة
مقعد نفسا او عنده هطل مزمن
عشان كدة ألف قصة دى
وبعدين يعنى يااحمد ماهو مش معنى انك بتحب عمرو دياب
وغيرت اسمك بقا لـ ديابيان صقر والكلام دا
انك تفضل طول الوقت قاعد على النت بتدور على فضيحة لتامر حسنى بـــــــــــالذات
عارف والله وبجد لازم تاخد بالك من الحوار دا
ان مادام الناس ملهاش غير سيرة شخص معين دا اكبر دليل على نجاحه...
والعين مبتكرهش غير الاحسن منها

هى القصة ملهاش اى لازمة بس يلا مش مهم شكرا يا سيدى

ماشى يا ست شيرى

ههههههه

بس انا ناقلت القصه

وبعدين انتى شايفانى علطول على النت شات والبيت بيتك بس

وقاعده علطول ورايا

ههههههه

بس ردك جامد وفعلا العين مش بتكره غير الاحسن منها

دا بالنسبه للى كاتب القصه مش انا لو انا هاموتك وانتى عارفا ههههههههههههه

وشكرا على ردك الى نرفزنى داه:36_1_4[1][1]::36_1_4[1][1]:

ههههههههههه
ايه ده
هو مفيش فى البلد غير تامر حسنى ولا ايه
بجد انا حزينه
وبعدين لو الكلام ده حتى صح
ايه المشكله
بقت كوبري طلع عليه تامر حسنى هو يعنى محتاجهها فى ايه
وبعدين ما مليون شاب وفتاه كل يوم بيستغلو بعض
ولا كلهم بقو تامر
يا ريت نواجه سلبات بلدنا احسن
من التقطيع فى سرت الناس
اسفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــه
ده
رأيي

شكرا ليكى يا مايا
على ردك الجرىء

شكلك تعرفى شيرى :sly::sly:

dede
2007/11/13, 11:17 PM
مش معنى انك بنحب عمرو وكل شويه تغير توقيعك لما انا هولع فى نفسى منك
ههههههههه

ما علينا يعنى
ياعم انت ليه مصدق الحوار الفاشل ده
ما الوسط الفنى كله كلاام من ده

حتى عمرو بتطلع عليه اشاعات
يعنى جات على تامر

وبعدين انا مصدقتش ولا كلمه من الحوار ده

وحاسه انه متفبرك
خصوصا انها هى وجوزها لسه محتفظين بالصور
لو ده حقيقى فين كرامه جوزها

عموما مشكور ياباشا
مشكور على الموضوع

فروتى
2007/11/14, 4:48 PM
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
كدب × كدب
واللى كتبت القصه دى لواقسمت لى ان الشمس بتشرق من الغرب ح اصدقها لكن تامر حسنى تكون دى اخلاقه فلا والف لا
تامر حسنى خالته جارتنا وهو دائما عندها واخواتى اصدقاء شخصيين ومقربين له حتى فى الازمة بتاعته ودخوله الجيش كان بيجى يزور خالته وعارفه اخباره كلها وكل ما يجى ينزل الشارع مع الشباب والاطفال وكل اللى بيلعبوا فى الشارع يغنى لهم ويلعب معاهم كوره ويوزع عليهم البوسترات بتاعته
طبعا دى قصه ملفقه وتامر مش بالاخلاق دى خالص
على فكرة مش عشان انا حطه الصورة الرمزيه له او انه خالته جارتى او انا من المعجبين به بادافع عنه لكن هى كلمة حق للأمانه وربى سيشهد على يوم الدين
هو كده فى بلدنا اعداء النجاح كل واحد يلاقى فيه حد جديد ح يطلع عليه و ح ياخد النجوميه منه يبتدى يحاربه بكل قوة
وعلى فكرة عمرو دياب ايه اللى قد والدك اللى انت معجب به ومتجنن به ده مطرب عجوز عدى الاربعين من عمره
عيش سنك سن الشباب وخليك مع مطربين جيلك

ايمي ايدو جاوا
2007/11/14, 5:14 PM
هههههههههه حلوه القصه دي
تنفع في توم وجيري بس براحه يا جماعه مضايقين نفسكوا ليه
عمرو او تامر كلهم شباب في الاخر زي اي حد
والناس مش بتسيب حد في حاله
ومشكوررررر يا سيدي علي نقل القصه

diabian.sakr
2007/11/14, 11:09 PM
وعلى فكرة عمرو دياب ايه اللى قد والدك اللى انت معجب به ومتجنن به ده مطرب عجوز عدى الاربعين من عمره
عيش سنك سن الشباب وخليك مع مطربين جيلك

انتى شايفا انو قد والدى

سبحان الله هوا انتى تعرفى والدى

وبعدين انا معجب بالهضبه الى مفيش حد بيكرهو والى بيكرهو يبقى سوررى يعنى مش بيفهم حاجه خالص فى الاغانى

ومش معنى انو عجوز دا على رأيك يعنى ابقى مفروض اكرهو

اه حقيقى هوا الى بيعدى الاربعين بيبقى عجوزز

فعلا غريبه

وبعدين انا ما اتدخلتش فى حرية الناس انا مش بقول لحد من الاعضاء يكره مغنى معين او يحب حد معين انا بقول رأىى

ولو عمرو مغنى وحش زى ما بتقولى ما كنش اخد الميوزك اورد 3 مرات ما حصلتش ما حد خالص ولا ها تحصل مع المغنين التعبنين بتوع مصر

وشكرا على ردك الى يخنق

diabian.sakr
2007/11/14, 11:13 PM
مش معنى انك بنحب عمرو وكل شويه تغير توقيعك لما انا هولع فى نفسى منك
ههههههههه
ما علينا يعنى
ياعم انت ليه مصدق الحوار الفاشل ده
ما الوسط الفنى كله كلاام من ده
يعنى جات على تامر
وبعدين انا مصدقتش ولا كلمه من الحوار ده
وحاسه انه متفبرك
خصوصا انها هى وجوزها لسه محتفظين بالصور
لو ده حقيقى فين كرامه جوزها
عموما مشكور ياباشا
مشكور على الموضوع

دىدى باشا بترد عليا

يا سلام زادتينا نورا يا عسل

شكرا لردك الى زى العسل

عمرو لو طلع عليه اشاعه يبقى اكيد مش حقيقى

دا مغنى نضيف

هههههه
وهضبه
وكينج
وحاجات كتير
ههههههههه

diabian.sakr
2007/11/14, 11:14 PM
هههههههههه حلوه القصه دي
تنفع في توم وجيري بس براحه يا جماعه مضايقين نفسكوا ليه
عمرو او تامر كلهم شباب في الاخر زي اي حد
والناس مش بتسيب حد في حاله
ومشكوررررر يا سيدي علي نقل القصه

الله ينور على الكلام الجامد

وشكرا للمرور

سماح موحه
2007/11/14, 11:43 PM
شكراااااااااااا يا صقر
الموضوع شكله تاليف ميه فى الميه
بعيدا عن تامر احنا بلد اشاعات بجد عشان كده مش ممكن اصدق
مش علشان انى معجبه بتامر لانى اصلا مش متيمه بتامر لكن احيانا بسمعه
لكن القصه نفسها مش واقعيه
وراى كل البنات عجبنى
وشكرا يا ديــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــابــــــــــــــــــــــــــــــ صقرـــــيــــــــان

diabian.sakr
2007/11/14, 11:48 PM
شكرا يا سماح
على ردك الحلو
اوى

رومانتك جيرل
2007/11/16, 9:57 PM
انا بقي عن نفسي مش بحب تامر اساسا خااااااااااالص وممكن اصدق عنه اي حاجة

شكرا ليك بجد علي القصة اللي بجد عجبتني جداااااااا ومش عارفة ليه حاسة اني هي حقيقية

diabian.sakr
2007/11/17, 1:40 PM
هههههههههههههه

شكرا لمرورك يا عسلللللللللللل

infofst
2007/12/5, 7:57 AM
السلام عليكم ورحمة الله
أنا آسف لأنّ تعليقي قد لا يعجب حضراتكم ولكنه حقيقة مرة
معاشر الشباب أسأل سؤالا: أهؤلاء الذين ذكرتم من فنانين ومطربين يصلحون قدوة؟
غريب أن يكون هؤلاء هم أصحاب الشأن عند الشباب، والأعجب منه أني أرى الأوقات تضيع في مثل هذه المواضيع:فلان عمل،فلان ماعملش، فلان كويس، فلان وحش... ما فائدة القصة المذكورة إخوتي؟ فرضنا فعل تامر حسني هذا وأو كان عمرو دياب كبيرا ، فكان ماذا؟ انحلت أزمة البطالة؟ أو مشكلة الفقر في الوطن العربي؟
أرجو رفع مستوى التفكير عند الشباب قليلا فهذه الأوقات التي تضيع في متل هذه المواضيع سنسأل عنها قال النبي(ص):"عَنِ النَّبِىِّ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « لاَ تَزُولُ قَدَمَا ابْنِ آدَمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنْ عِنْدِ رَبِّهِ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ خَمْسٍ عَنْ عُمْرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَعَنْ شَبَابِهِ فِيمَا أَبْلاَهُ وَمَالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفِيمَ أَنْفَقَهُ وَمَاذَا عَمِلَ فِيمَا عَلِمَ ». "رواه الترمذي بسند صحيح، هل يعقل أننا سنقابل الله عز وجلّ يسألنا عن هذا الوقت ماذا فعلنا فيه نجيب أننا كنا نناقش تامر أو عمرو؟ أهذا كلام؟
إن كان هذا ديدن شباب الغرب فلا يعني أننا شباب المسلمين يجب أن نسير على نهجهم و إلا كان مثلنا للأسف كمثل بني اسرائيل حين مروا على قوم يعبدون الأصنام قالوا لسيدنا موسى (ع) :"اجعل لنا إلاها كما لهم آلهة" ونحن نظرنا إلى الغرب كيف أن له مشاهير يتعلقون بهم فقلنا لنجعل لنا مشاهير نتعلق بهم نحن أيضا. اخوتي لنا مشاهير من نوع آخر متفقون عليهم فدعونا ممن يزرع فينا الفرقة، لنا أبو بكر(رض) الذي أرسى به الله فرائض الدين، و لنا عمر(رض) الذي أحيى به الله ينة النبي(ص)، و لنا عثمان الذي راوده المسلحون على ترك أمر أمره النبي(ص) به فأبى حتى قتلوه، لنا عليّ(رض) الذي أعطى مثالا للرجل الثابت الصابر على البلاء طوال حياته، فاستحقوا فيهم قول النبيّ(ص):"فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِى وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الْمَهْدِيِّينَ الرَّاشِدِينَ تَمَسَّكُوا بِهَا وَعَضُّوا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ وَإِيَّاكُمْ وَمُحْدَثَاتِ الأُمُورِ فَإِنَّ كُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ "
انشروا سير هؤلاء ودعوكم من أقوال لا تسمن ولا تغني من جوع
أسأل الله أن يهديني وإياكم وأن يرينا الحق ويرزقنا اتباعه و أن يرينا الباطل باطلا ويرزقنا اجتنابه

رهين
2007/12/12, 1:28 PM
انا بقي عن نفسي مش بحب تامر اساسا خااااااااااالص وممكن اصدق عنه اي حاجة

شكرا ليك بجد علي القصة اللي بجد عجبتني جداااااااا ومش عارفة ليه حاسة اني هي حقيقية

يا سلام متعرفيش يغمورني سعاده شديده جدا لما بسمع حد بيقول انه مش بيحب تامر

انا كمان عن نفسي مش بحب كشخص انما بسمع اغانيه زي كل الغاني

بالنسبه لموضوع القصه هي طيوله ا وي يا ابو حميد وكمان هي حلوه

بس انت رايك ايه في الحكايه دي

؟؟

diabian.sakr
2007/12/12, 1:38 PM
الموقع الى انا جايب منو القصه دى

موقع مش بيقول خير الحقيقه هههه