المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بتبص ازاى لصاحبتك؟؟؟ لو جرىء جاوب وانتى كمان تعالى أيوه انتى, تحدى وجراه

اسراء
2008/2/22, 11:03 PM
اتكى عالصبر شويه للآخر وما تستعجلش

هناك صداقه بالفعل بين الشاب والفتاه ؟؟؟

طبعا ده موضوع يطول شرحه والحديث فيه نفردله موضوع لوحده

وبصرف النظر عن مفهوم الصداقه وعن طبيعة العلاقه وكيفيتها بين الاصدقاء المختلفين فى الجنس . انا هاتكلم النهارده عن موقف واحد من الحياه

ولكن خلوا باكلم الى مش هايشارك فى الموضوع بكل صدق وموضوعيه مش عايز اقولكم هاعمل فيه ايه ؟ ( فى اخر الموضوع اكون فكرت فى عقاب حلو كده )

المهم الاول اعرض عليكم ما يقال لي من افواهكم او من افواه مثيلكم من الشباب فى العمر على الاقل :

البنت :والله انا ليا اصدقاء ولاد وما عندكش فكره هما مخلصين جدا اد ايه ويمكن احسن من البنات كتيييييروالله لو طلبت منه طلب ما يترددش ابدا ابدا فى انه ينفذه ويجيبلى ورق ومذكرات عشان الامتحانات وكمان كان مرة الموبايل بتاعى خلص شحن فخلانى اتكلم من موبايله وعارف فلان قعد معايا و شرحلي الماده الى ما كنتش باحضرها وفهمتها جداااوفيه بقى قلان جدع قوى كنت مرة داخله السكشن ومفيش مكان اقعد فيه فراح قام وخلانى اقعد مكانه والله مخلصييييييين عن البنات صداقه بريئه جدا والله

الشاب: والله انا مش عارف ايه التخلف ده احنا لسه عايشين فى القرن التاسع عشر ولا ايه ؟ ايه يعنى لما يكون ليا اصحاب بنات؟؟؟ طب والله العظيم انا اصحابي البنات باخاف عليهم قوى واحميهم كأنهم اخواتي واكتر . عارف فلانه؟؟ يوم لما اتأخرنا فى الرحله بتاعة اسكندريه ورجعنا من هناك الساعه اربعه الفجر ما سبتهاش الا لما وصلتها البيت زي ما تكون اختي
وفلانه مانت عارفها كان فيه واحد بيعاكسها عند كلية تجارة جريت عليه وضربته عشانها اصلها زى اختى

واكتتتتتتتتتتتتتتتتتتتر.

السؤاااااااااااااااااااااال :::

للولد اولا:

صاحبتك الى زي اختك بالظبط وبتخاف عليها زي اختك واكتتتتتتر . يوم لما كنتم واقفين قدام المدرج تستنوا المحاضره تبدأ والدكتور لسه ماجاش( اه لما كانت لابسه بادي وبنطلون جينز) لما اتلفتت تكلم صاحبتها الى وراها بصيت لها ازااااااااااااي ؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟ولما مره كنتو داخلين السكشن وانت وراها عادى يعنى ماشى مع اصحابك وفجاه وقع منها الموبايل على الارض .....بصيت لها ازاااااااااى؟؟؟؟ ؟

بكل الصدق مع النفس اولا والى هايكذب هاعرفه طوااااااااااااالى

ثانيا للبنت: صديقك الى زي اخوكي وبيخاف عليكى مووووت ومخلص عن البناااااات يا حلوه يوم ما كنتم واقفين تستنوا المحاضره
( اه ونفس البادي والبنطلون الى فاتوا) واتلفتي تكلمى صاحبتك كنت حاسه ومتأكده انه بيبص عليكى وكده يعنى واخد باله ولا لاااااااااا؟؟؟؟
ولما وطيتى تجيبى الموبايلمن الارض كنتى حاسه ان اللى زى اخوووووكى ده بيبص عليكى ويمكن شاف حته من جسمك ؟؟؟؟؟
وبرضه الصدق عشان ايه العقاب انا لقيته خلااااااااااااااااص .

العقاب للبنات الى مش هتشارك وتقول الصدق كمان ( هاحطلها شطه فى علبة الكريم المرطب)

والولاااااد هاحطلهم بودرة العفريت فى البرفان فحذاااااااااري مني
ههههههههههههههههه
تحياتى
(حملة اقلام مميزه)

يلا كله يجاوب بسررررررررررررعه
ومن غير افتاءااااااااااااات وعبارات شعاريه
واصل والحكايه والروايه وبتاع

ومتشكــرين عـالآخــر آى والله

آنـى هبصـم مـش همضى

Sherif Eldaly
2008/2/23, 10:59 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الحمد لله لست من هذا النوع والحمد لله لم افعل مثل هذا والحمد لله الذى جعلنى هكذا

جزاكى الله خير اختى اسراء وتسلم ايدك على هذا الموضوع الطيب

ناصر مهدى
2008/2/24, 8:47 PM
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
الله الله الله
على هذا الموضوع الطيب ياجميل

هدى 2008
2008/2/24, 8:54 PM
انا الحمد لله مش مصحبه ولاد اصلا علشان اقوليك
وعلى العموم شكرا على الموضوع المهم يا اسراء
ياريت تجاوبى انتى على اسئلتك

white flower
2008/2/24, 9:22 PM
ميرسى كتير كتير ع الموضوع وياريت فعلا كل واحدة بتصاحب ولاد تصارح نسها كويس باللى جواها وهى ان شاء الله ربنا يتوب عليها

Mostafa Megahed
2008/2/26, 6:07 PM
شكرا أختى على الموضوع

واسمحي لى بنقل الموضوع الى منتدي النقاش الهادف

وعذرا لم أجب عن السؤال فهو ليس موجه لى !!

تسلم لنا ايديك على الموضوع

non-stop
2008/2/29, 11:48 PM

تسلم ايدك اســـــــــــــراء لطرحك الموضوع......
وانا اعتقد ان الصداقة بين الولد والبنت شئ مردودها سلبي........والله اعلم

بس معلش سؤالي ساذج شويه ..

هل المشكلة دلوقتي في ( البادي والبنطلون ) ؟ ولا ده مجرد مثال ؟؟

اخوكم
non-stop

mona
2008/3/4, 6:23 AM
اسلوب كلامك لذيذ جدا يا اسراء..على فكره..
اما بقه عن الصداقه بن الولاد والبنات..
فراي......................!
ان مفيش حاجه اسمها صداقه بريئه.. بين ولد وبنت
لان انتى مش اخته .............وهو كمان مش اخوكى..
وبعدين يا اسراء بلاش حكاية الشطه دى والنبى.........
ههههههههههههههه

yoyo.vet
2008/3/17, 3:51 PM
شكرا اختي إسراء علي الموضوع

وأنا مش عندي برده أصحب ولاد علشان أجاوبك

اسراء
2008/3/18, 5:54 PM
انا كمان معنديش عشان اجاوب لكن انا عندى طفل

هل المشكلة دلوقتي في ( البادي والبنطلون ) ؟ ولا ده مجرد مثال ؟؟

مجرد مثال

مسلمه
2008/3/29, 5:45 PM
بصراحه هو موضوع جميل جدا اشكرك عليه
و أنا بصراحه معنديش أصحاب ولاد عشان اشارك بس بجد موضوع حيوي
و يستاهل الطرح وأنا شايفه ان مليش اخ غير اخويه و محدش له أخت غير أخته
وشكرا

mayalonly
2008/3/29, 6:00 PM
بجد موضوع جميل جدااااااااا تسلمي يا اسراء علي الموضوع الجميل ده
انا الحمد لله ليا اصحاب بنات واولاد في الجامعه بس انا قبل اي شي بنقي اصحابي وبعرف اختار الحلو من الوحش والمساله دي بتكون وضحه جدااااااا وغير كدا في حاجه اسمها حدود بين الولد والبنات ومش من المفروض ان حد يعدي الحدود دي علشان البنت هي اللي بتخلي الولد يبص ليها بصه وحشه او حلوه حسب تصرفاتها مع الناس وكلامها واسلوبها

mبرعمة الايمانm
2009/5/15, 2:43 PM
موضوعك رائع بس انا الحمد لله ماعنديش صحاب ولاد
كله بناااااااااات اشكرك:36_1_11[1][1]::36_1_11[1][1]::36_1_11[1][1]:

rich man
2009/5/23, 3:05 PM
بكل صراحه يا أسراء

البنات أكبر فتنه ..

وطبعا مش هاقول أنتو المسئولين..بس انتو اللى بيقع عليكم النصيب الأكبر فى المشكله دى ..

مش هاتكلم عن اللبس والكلام ولا الحاجات التانيه دى . لأننا كلنا طبعا شايفينها وحاسنها ..

دمتى

كييليوباترا
2009/5/25, 3:16 PM
بصراحة بصراحة لو فكرت انه يكون عندي اصحاب ولاد امر مستحيل وبعيد جدا عن الواقع

ولسه ما وصلتش للكليه او الجامعة عشان احكم على تصرفاتي بس افتكر اني مش هيكون بيني وبين اي ولد كلام الا في الضرورة القصوى

وان حصل كلام فيكون في الحدود وفي الموضوع اللي بسال عنه

والله موضوعك جرئ جدا و1000 شكر

honey bee
2009/6/1, 12:25 AM
اولا واخراء لا يوجد هراء اسمه صداقة بين بنت وولد

البنت حتى لوالولد مش جميل الطلعة بيشدها رقة وذوقه فى التعامل معها الى اكيد هايبقى موجود طول الوقت لانك مش اخته او مراته الى هايشوفه على حقيقته
والولاد اكيد عارفين كويس ان البنت مهما كان شكلها فهى فى عينيه مصدر فتنة بطريقة ما

ازاى بقى صداقة والوضع مليان توتر كده